Hizmet sektöründe faaliyet gösteren herkes hizmet kalitesinden para kazanmaya çalışır.
Elbetteki bu yola baş koyan her girişimci hizmet kalitesinin öneminin farkındadır.
Evden eve nakliyat sektöründe farkındalığın müşteri memnuniyeti için yeterli olmadığını da günlük hayatımızda karşılaştığımız müşteri sorunlarından gayet iyi anlıyoruz.
Uzun zamanda ve yeterli sabır gösterildikten sonra yavaş yavaş kendini hissettirmeye başlıyor.
Bizim hizmetimizden memnun kalan kişiler bizi tanıdıklarına ve arkadaşlarına tavsiye ediyor.
Tavsiye alan potansiyel müşterilerin çoğu yinede gelip bize müşteri olmuyor.
Bir kısmı ise gelip bize müşteri oluyor.
Biz sabırla gelen müşterileri memnun gönderdikçe bizim şanımız piyasada yayılmaya başlıyor.
Evden Eve Nakliyatta Müşterimizin Bizi Çevresine Tavsiye Etmesini Nasıl Sağlayabiliriz?
Müşterilerimizin bizi çevresine tavsiye etmesi için bizim onların beklentilerini aşmamız gerekiyor.
Beklenti seviyesini nasıl bilip aşacağız? Demeyin.
Samimi olarak elimizden geleni yaparsak ve kendi çıkarımız için müşteriyi eksik bilgilendirmezsek (kandırmazsak), müşteriye karşı açık olursak kesin beklentinin üzerine çıkarız.
Sonrada yükselttiğimiz beklentilerin altında kalıp, müşterinin hışmına uğruyoruz.
Halbuki mantık tam tersini tavsiye ediyor.
Eğer tutamayacağımız sözler vermezsek müşterinin beklentisi aşağıda kalır.
Eğer müşteri beklentisi aşağıda kalırsa iki sonuç ile karşılaşırız.
Bu sonuçlardan birincisi olumsuz olup daha az iş alacağımıza işaret eder.
Rakibimiz olan diğer evden eve nakliyatçılar tutamayacakları sözlerle müşteri beklentisini kendi lehlerine yükselterek işi elimizden alabilirler.
İkinci sonuç ise daha umut vericidir.
Beklentiyi düşük tuttuğumuzdan dolayı, kazanabildiğimiz az sayıda müşterinin beklentisini rahatlıkla aşabiliriz.
Beklenti aşılınca da müşterimiz bizi çevresine tavsiye etmeye başlar.
Biz hiç zahmete katlanmadan müşteri edinmeye başlarız.
Elbetteki bu süreç sabır sınırlarımızı test edercesine çok yavaş ilerler.
Biz umutsuzluğa kapılmadan hizmetimizin kalitesini sürdürürsek, kısa vadede rakiplerimiz uzun vade de ise biz kazanırız.
Diğer bir ifade ile en son gülen ve de iyi gülen biz olmuş oluruz.
Evden Eve Nakliyatta Müşteri Memnuniyeti İstiyorsak İşçilerimize İyi Davranacağız
Hizmet sektöründe faaliyet gösteren hangi firmaya sorarsanız, kendileri için en önemli kişinin müşteri olduğunu ifade ederler. Müşteri velinimettir.
Müşterinin öneminin altını en kalın çizgi ile çizsek yeridir.
Ancak açıklığa kavuşturulması gereken bir konu var.
Müşteriyi kim memnun edecek? Bu sorunun cevabını bilmek zor değil.
Müşteriyi işçiler memnun edecek, bu onların görevidir.
Bunun için para alıyorlar. Ya işçiler memnun değilse? Memnun olmayan işçi müşteri için samimi bir çaba ortaya koyar mı? Müşteri kolaylıkla hayatından bezmiş işçilerin halini algılar ve tutumunu negatif yönde değiştirir.
Müşteri çalışanı memnun edemez.
Müşterinin elinde çalışanı memnun edecek imkan ve araçlar yok.
Olsa bile kimin umurunda, müşterinin bu memnuniyetten bir çıkarı yok.
Çalışan müşteriyi pekala memnun edebilir.
Çalışanın elinde müşteriyi memnun edecek imkan ve araçlar vardır.
O halde bir işveren için yapılması gereken en doğru davranış çalışana yatırım yapmaktır.
Eğer çalışanlarınız sizi sevmiyorsa sizin hizmet sektöründe şansınız çok ama çok azdır.
Müşteriler bizi kesinlikler çevrelerine tavsiye etmez.
Biz bütün samimiyetimizle onlara iyi ve dürüst davranmadıkça...
Yorum Gönder