30 Haziranda açılması planlanan Körfez Geçiş Köprüsü asıl adıyla Osman Gazi Köprüsü nakliyat sektörü için ne ifade ediyor? Bu konu hakkında nakliyat firmaları ne düşünüyor? Köprünün yeni bir güzergâh olarak var olması heyecan verici ama nakliyat firmaları şuan genel anlamda yaralarından çok Osman Gazi Köprüsü geçişi için ne kadar ücret ödeyeceklerine odaklanmış durumda. Henüz net bir fiyat telaffuz edilmemiş olsa da konuşulan rakam ₺ 250 bu rakam nakliyeciler için çok genel kanı şöyle. “Kazandığımız bütün parayı köprüye mi ödeyeceğiz?”
Kamyonlar için köprü geçiş ücretlerinin netleşmesini merakla bekliyoruz. Bu konu hakkında yapabileceğimiz tek şey fiyatların netleşmesini beklemek. Köprü ücretlerinin makul olduğunu var sayarak ve birçok nakliyat firmasının bu güzergâhı kullandığını da var sayarak ( çünkü nakliyeciler pek hevesli değil) nakliyat sektörüne katkılarını ele alalım.
Bursa İstanbul ve Kocaeli’ye Çok Daha Yakın Olacak
Türkiye’nin iki büyük sanayi bölgesi İstanbul-Kocaeli ve Bursa birbirine çok daha yakınlaşacak. Bölgeler arası lojistik operasyonlar hem daha kısa sürecek hem de kolaylaşacaktır. İstanbul Anadolu Yakası ile Bursa arası bir nakliyat operasyonu genellikle 2 buçuk saate ile 3 saat arasında gerçekleşiyor. Bu sürenin tam olarak ne kadar süreceği eğer Eskihisar – Topçular Feribotu kullanılacaksa belirlemek çok zor. Hava şatları feribota olan talep bu sürelerin sürekli değişmesine neden olmaktadır. Bu nedenle Osman Gazi Köprüsü bu sorunları giderecek bir güzergâh olacaktır.
Köprünün kullanılması ile feribotta harcanan 1 saat sadece 5 dakikaya inecek böylece Bursa İstanbul arası bir sefer 1 buçuk saate inecek. İstanbul da çoğu zaman bu sürede Anadolu yakasından Avrupa yakasına ancak geçilebiliyor. Böylece Bursa İstanbul Anadolu Yakası için Avrupa yakası kadar bir uzaklıkta olacak. Bu sürenin kısalması her sektör için tamamlayıcı konumunda bulunana lojistik sektörü için bir devrim niteliğinde…
İzmir Türkiye’nin Sanayi Merkezine Yaklaşacak
Projenin devamı olacak otoyol projesinin bitirilmesi ile İzmir en büyük sanayi bölgesine daha yakın olacaktır. Türkiye’de maalesef lojistik neredeyse tümüyle karayolu ile gerçekleştirildiği için yeni yol ve köprüler lojistiği daha da geliştirecektir. Lojistik süreçlerde gerçekleşen maliyet düşüşleri her sektörü bir nebze etkileyecek ve marketlerde ulaştığımız ürünlere daha çabuk ve daha ucuza temin edebiliriz. İşte bu kadar büyük etkilere sahip lojistik iyileştirmeler.
Tarım merkezlerimiz tüketim bölgelerine ürünleri daha hızlı gönderebilecektir. Ege bölgesinde yetiştirilen tarım ürünleri Bursa İstanbul Kocaeli gibi yoğun nüfusun yaşadığı bölgelere daha hızlı ve ucuz gönderebilecek.
Kısaca nakliyat sektörü için şuan önemli bir maliyet olan yakıt giderleri mesafelerin kısaltılması ile aşağıya çekildikçe hem nakliyat sektörü bunu memnuniyetle karşılayacak hem de nakliyat hizmeti alan üreticiler bu durumun avantajlarından yaralanacak. En önemli nokta da köprü ücretinin tüm bu katma değeri sıfırlayacak bir ücret talep etmemesinden geçiyor. Yüksek ücretler nakliyeciyi köprüyü kullanmaktan uzaklaştırabilir.
Yorum Gönder