Nakliyat Hizmetinde Sözleşmenin Önemi

Nakliyat sözleşmesinin önemi

Taşınma işlemi pek çok insan tarafından oldukça zorlu ve can sıkıcı bir işlemdir. Taşınacak eşyaların ambalajlanması ve tek tek toparlanması çok zaman alabilir ve profesyonel yöntemler kullanılmadığında hasarların oluşması kaçınılmazdır.

Ev taşıma işleminizi yapmak için bir nakliyat şirketi ile anlaştığınızda, bu şirketler sizin yerinize profosyonel bakış açısıyla eşyalarınızı toparlar ve yeni alanına ulaştırır kurulumun yapar. Ancak böyle bir hizmet almaya karar verdiğinizde en önemli adımların başında nakliye hizmeti sözleşmesi gelir. Nakliyat hizmetlerinde sözleşme, karşılıklı memnuniyet açısından oldukça büyük önem taşır. Küçük ya da büyük tüm nakliye işlemlerinde sözleşme yapılması hem müşteri memnuniyeti odaklı çalışmayı sağlar hem de nakliye sürecinde karşılaşabileceğiniz sorunları kökünden çözer.

Nakliye firmaları taşınma öncesi eve gelerek eşyaların tespitini yapar ve kullanılması gereken ekipmanların ve ambalajların listesini, çalışacak personelin sayısını belirler. Bu çalışma taşınma günü herhangi bir aksiliğin oluşma riskini azaltır. Özellikle fiyatlandırma aşamasında nakliye şirketinin ekspertizinin rolü büyüktür. Eşyaların tamamının görülerek fiyat belirlenmesi herhangi bir aksilik olasılığını ortadan kaldırır. Sonraki adım ise müşteri ile nakliye hizmet şirketi arasında sözleşmenin yapılmasıdır.

Eğer ekspertiz olanağı yoksa bir eşya listesi ve taşınacak eşyaların resminin çekilerek gönderilmesi olası birçok sorunu önler. Bu işlemde ekspertiz kadar hatta ekspertizden daha yararlıdır. Çünkü siz eşya listesi ve resim göndererek süreci belgelendirmiş olursunuz. Olası bir anlaşmazlıkta bu resimler ve eşya listesi isin n büyük yardımcınız olacaktır.

Nakliyat sözleşmeleri genel bir taslak halindedir ve nakliye firmaları araçlarında bulunur. Ancak nakliye sözleşmeleri her müşteri için özel olarak hazırlanmalıdır. Her taşınma birbirinden farklı özelliklere sahiptir. Olumsuz durumlarla karşılaşılmaması açısından sözleşmenin içeriği önem taşır.

Eşyaların hasar durumunda yapılacakları belirten bir ibarenin yer alması ya da evin önüne nakliye aracı girişinin yapılabilirliğinin sözleşmede belirtilmesi her iki tarafı da sıkıntıdan kurtarabilecek içerik maddeleri arasındadır. Nakliye firması ile yapılan sözleşme maddelerinin detaylı olarak incelenmesi oluşabilecek bir sürpriz riskini ortadan kaldırır. Karşılıklı olarak mağduriyet yaşanmaması için ve herhangi bir haksızlık durumu ile karşılaşıldığında yasal bir sürecin başlatılabilmesi için sözleşme mutlak bir gerekliliktir. Karşılıklı onaylar alındıktan sonra nakliye hizmetine başlanması her iki tarafında lehine sonuçlar yaratır.

Yapılan bir nakliye işleminde sözleşmede olması gereken maddelerin konusu aşağıdaki gibidir:


  1. Taşınma işleminin olduğu ev ya da iş yerinin kaçıncı katta olduğunu da belirten açık adres bilgileri,
  2. Taşınılan ev ya da iş yerinin kaçıncı katta olduğunu da belirten açık adres bilgileri,
  3. Asansör kullanımı hakkında bilgi,
  4. Paketlenecek eşyalarıın belirlenmesi ve paketlemede kullanılacak malzemenin belirlenmesi,
  5. Montaj sistemine sahip eşyaların monte işleminin nakliye şirketine ait olup olmadığı,
  6. Taşınma işlemininde cayma sonucunda taraflara düşen yükümlülükler,
  7. Nakliye aracının apartman girişine uzaklığı, aracın apartmanın olduğu yola girip giremeyeceği
  8. Nakliye Hizmetinin fiyatı,
  9. Nakliye aracının plakası,
  10. Çalışan personel sayısı,
  11. Nakliye işleminin gerçekleşeceği tarih ve saati,
  12. Nakliye işlemindeki eşyaların sigortasının yapılıp yapılmayacağı,
  13. Karşılıklı tarafların adı, imzası ve telefon numaraları.

Yorum Gönder

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Bİrşeyler yaz Enter'a bas