Kyoto Protokolünü daha önce duydunuz değil mi? Bu protokol küresel ısınma ve iklim değişikliği konusunda mücadeleyi sağlamayı amaç edinmiştir. Ülkelerin atmosfere saldıkları karbon miktarını 1990 yılındaki seviyeye düşürmeyi hedeflemektedir.
Türkiye’nin 1990 yılında 187 milyon ton olan sera gazı salınımı, 2009 yılında 370 milyon tona çıkmıştır. Sizde görüyorsunuz 1990 yılındaki seviyeyi yakalamak için gerçekten çalışmak gerekiyor.
Artık her ülke hatta her işletme karbon ayak izini yani atmosfere saldığı karbondioksit oranın azaltmak için çalışmaktadır. Bizde bir iki yıldır bu konuya kafa yoruyoruz. Bizde kamyonların atmosfere daha az karbondioksit salması için doğru kamyonu doğru yüke yönlendirerek katkıda bulunuyoruz.
Yaptığımız hesaplamaya göre 662.337 kg karbondioksitin atmosfere salınmasını engelledik. Bunu nasıl mı yapıyoruz? Dediğim gibi doğru kamyonu doğru yüke yönlendirerek kamyonun trafikte boş dolaşmasını ve tam kapasite ile dolaşımını sağlayarak gerçekleştiriyoruz. Şu örnek daha açıklayıcı olacaktır.
Bu resimde gördüğünüz iki nokta arasındaki doğrular kamyonun yükünü almaya giderken boş olarak gittiği yolu temsil etmektedir. Boş gidiş mesafesini ne kadar azaltabilirsek karbon ayak izi o kadar azaltılmış olacak. Bunu gerçekleştirmek için kamyonların ve yüklerin konumunu bilmek gerekir. Böylece hangi kamyon hangi yüke daha yakın ise onu o yüke göndermeli. Şuan Enakliyat daha çok ev ve ofis eşyası taşıması yaptığı için yazılımı daha kolay. Çünkü yükler benzer, kamyonlarda benzer böylece işin içine çok fazla bilinmeyen girmiyor. Sadece yükün hacmine göre doğru kamyonu göndermek gerekiyor.
Karbon ayak izini küçültmek için daha çok kamyonu
doğru yüke yönlendirebilmek için Bikamyon adında bir uygulama üzerine
çalışıyoruz. Uygulamanın ilk versiyonu şuan hem Google
Play den hem de App Store
dan indirebilirsiniz. Uygulamayı geliştirmek için çalışıyoruz.
Türkiye’nin 1990 yılında 187 milyon ton olan sera gazı salınımı, 2009 yılında 370 milyon tona çıkmıştır. Sizde görüyorsunuz 1990 yılındaki seviyeyi yakalamak için gerçekten çalışmak gerekiyor.
Artık her ülke hatta her işletme karbon ayak izini yani atmosfere saldığı karbondioksit oranın azaltmak için çalışmaktadır. Bizde bir iki yıldır bu konuya kafa yoruyoruz. Bizde kamyonların atmosfere daha az karbondioksit salması için doğru kamyonu doğru yüke yönlendirerek katkıda bulunuyoruz.
Yaptığımız hesaplamaya göre 662.337 kg karbondioksitin atmosfere salınmasını engelledik. Bunu nasıl mı yapıyoruz? Dediğim gibi doğru kamyonu doğru yüke yönlendirerek kamyonun trafikte boş dolaşmasını ve tam kapasite ile dolaşımını sağlayarak gerçekleştiriyoruz. Şu örnek daha açıklayıcı olacaktır.
Bu resimde gördüğünüz iki nokta arasındaki doğrular kamyonun yükünü almaya giderken boş olarak gittiği yolu temsil etmektedir. Boş gidiş mesafesini ne kadar azaltabilirsek karbon ayak izi o kadar azaltılmış olacak. Bunu gerçekleştirmek için kamyonların ve yüklerin konumunu bilmek gerekir. Böylece hangi kamyon hangi yüke daha yakın ise onu o yüke göndermeli. Şuan Enakliyat daha çok ev ve ofis eşyası taşıması yaptığı için yazılımı daha kolay. Çünkü yükler benzer, kamyonlarda benzer böylece işin içine çok fazla bilinmeyen girmiyor. Sadece yükün hacmine göre doğru kamyonu göndermek gerekiyor.
İşte buda işin içine yazılım ve mantık girdikten sonra kamyonların yükü almak için boş olarak gittikleri yol. Bir önceki resimdekine oranla %37 daha az mesafe kat ediyorlar. Buda karbon ayak izini %37 azaltmak anlamına geliyor.
Bunun ayrıca trafiğe de katkısı olacaktır. Özellikle İstanbul gibi büyük şehirlerde düşünsenize binlerce kilometrelik tasarruf çok azda olsa trafiği rahatlatacaklar. Küçük iyileştirmeler bile gelecek için çok öneli özellikle çevre açısından…
Bunun ayrıca trafiğe de katkısı olacaktır. Özellikle İstanbul gibi büyük şehirlerde düşünsenize binlerce kilometrelik tasarruf çok azda olsa trafiği rahatlatacaklar. Küçük iyileştirmeler bile gelecek için çok öneli özellikle çevre açısından…
Yorum Gönder