Evden eve nakliyat geçekten rekabetin yoğun olduğu bir sektördür.
Bu nedenle her müşteri çok daha değerli.
Nakliyat firmalarının web sitelerinde çokça kullandıkları “Bir müşteri bin müşteri” sloganını gerçek anlamda uygulamak gerekir.
Rekabetin içinden sıyrılmanın yolu bu olsa gerek.
Bunun için planlı ve iyi organize edilmiş bir iş sürecine ihtiyaç var.
Süreçler üzerine biraz kafa yormakta yarar olacağı fikrindeyim.
Bir iki nakliyat firmasının bile uygulamak için çaba sarf etmesi beni mutlu edecektir.
Bir iki nakliyat firmasının bile uygulamak için çaba sarf etmesi beni mutlu edecektir.
Etkili İletişim
Nakliyat firmaları müşterilerini yaptıkları telefon görüşmeleri ile ikna etmektedir.
Bu nedenle müşteri ile ilk görüşme çok önemli, görüşmede söylenmesi gerekenler ve söylenmemesi gerekenler hakkında sürekli kafa yormada yarar olduğu görüşündeyim.
Bu nedenle müşteri ile ilk görüşme çok önemli, görüşmede söylenmesi gerekenler ve söylenmemesi gerekenler hakkında sürekli kafa yormada yarar olduğu görüşündeyim.
Özellikle çok fazla vaat verilmemesi çok önemli, gerçekleşmeyeceğini net olarak bildiğiniz sözleri vermeyin.
Örneğin sigortalı taşımacılık üzerine çok fazla söz veriliyor.
Bunu önermiyorum artık çoğu müşteri bu sigortalı taşımacılık olayının aslında bir pazarlama yalanı olduğunu bilmektedir.
Örneğin sigortalı taşımacılık üzerine çok fazla söz veriliyor.
Bunu önermiyorum artık çoğu müşteri bu sigortalı taşımacılık olayının aslında bir pazarlama yalanı olduğunu bilmektedir.
Görüşmede olumlu olun ve gerçekten karşılamanızın mümkün olmadığı istekleri nazikçe anlatın. Ortada bulaşacağınıza eminim…
İlk telefon görüşmenizde müşteriniz üzerinde bir etki bırakmanız çok önemli, müşteriniz başka firmalar ile yaptığı görüşmelerde edindiği izlenimi karşılaştıracaktır.
İyi olanın kazanacağı bu karşılaştırmada farkınızı ortaya koymalısınız.
İyi olanın kazanacağı bu karşılaştırmada farkınızı ortaya koymalısınız.
Başkalarından kopya çekmeyin.
Özgün olun ve ne söyleyeceğinizi yazılı hale getirin.
Bu taslak üzerinden birkaç kere geçerek kendiniz için ideal metni bulacaksınız.
Özgün olun ve ne söyleyeceğinizi yazılı hale getirin.
Bu taslak üzerinden birkaç kere geçerek kendiniz için ideal metni bulacaksınız.
Verilen Sözlere Sadık Kalın
Müşterinize hep yapabileceğiniz sözler verin.
Çok fazla vaatte bulup ikna ettiğiniz müşterileriniz vaatlerin gerçekleşmediğini gördükten sonra artık onları memnun etmeniz imkânsızdır.
Çok fazla vaatte bulup ikna ettiğiniz müşterileriniz vaatlerin gerçekleşmediğini gördükten sonra artık onları memnun etmeniz imkânsızdır.
Potansiyel müşterilerinizi ikna etmek için çok fazla söz vermeyin.
Bu durumu anladığı an henüz görüşme esnasında müşterinizi kaybedersiniz.
Müşterilerinize karşı açık olun gelen talepleri nasıl gerçekleştirdiğiniz anlatın.
Size yöneltilen soruları dikkatlice ve net olarak cevaplandırın.
“Şunu da yapıyor musunuz” diye sorulduğunda “Tabi abi yaparız” yerine nasıl yaptığınızı anlatmanız daha doğrudur.
Bu durumu anladığı an henüz görüşme esnasında müşterinizi kaybedersiniz.
Müşterilerinize karşı açık olun gelen talepleri nasıl gerçekleştirdiğiniz anlatın.
Size yöneltilen soruları dikkatlice ve net olarak cevaplandırın.
“Şunu da yapıyor musunuz” diye sorulduğunda “Tabi abi yaparız” yerine nasıl yaptığınızı anlatmanız daha doğrudur.
Müşterinize Değer Verdiğinizi Hissettirin
Müşterileriniz ödediklerinin karşılığını almak isterler.
Sizde aldığınız her kuruşun hakkını vermek için özen gösterin.
Böylece müşterilerinizde sizi tercih ettiği için memnun olacak ve artık işiniz daha da kolaylaşacaktır.
Sizde aldığınız her kuruşun hakkını vermek için özen gösterin.
Böylece müşterilerinizde sizi tercih ettiği için memnun olacak ve artık işiniz daha da kolaylaşacaktır.
Robert B. Cialdini İknanın Psikolojisi adlı kitabında söyle diyor.
Biri bize bir iyilikte bulunursa karşılığında bizde ona iyilik yapmalıyız.
Bu durumu karşılıkta bulunma kuralı olarak tanımlıyor.
Biri bize bir iyilikte bulunduğu zaman bizde kendimizi ona bir iyilikte bulunma zorunluluğu içinde hissederiz.
Bu insanın doğasında var.
Müşterilerinize küçük iyilikler yapın, mutlaka karşılığını göreceksiniz.
Biri bize bir iyilikte bulunursa karşılığında bizde ona iyilik yapmalıyız.
Bu durumu karşılıkta bulunma kuralı olarak tanımlıyor.
Biri bize bir iyilikte bulunduğu zaman bizde kendimizi ona bir iyilikte bulunma zorunluluğu içinde hissederiz.
Bu insanın doğasında var.
Müşterilerinize küçük iyilikler yapın, mutlaka karşılığını göreceksiniz.
Her Gün Daha İyisini Yapmak İçin Çalışın
Evden eve nakliyat firmaları yeni müşteri bulmak için birçok yolu deniyor.
Yeni şeyler öğrenip uyguluyor, ancak bu yeni şeyler daha çok müşteriye ulaşma yönünde benim hayal kırıklığı daha çok müşteri memnuniyeti yönünde hiçbir gelişmenin olmaması.
Yeni şeyler öğrenip uyguluyor, ancak bu yeni şeyler daha çok müşteriye ulaşma yönünde benim hayal kırıklığı daha çok müşteri memnuniyeti yönünde hiçbir gelişmenin olmaması.
Hani sıkça duyduğumuz gibi herhangi bir inovasyon yapıyorlar mı? Daha çok müşteriye ulaşmak için kendilerini geliştirme adına bir şeyler yapıyorlar mı? Sektörü bilen ve içinde olan biri olarak pek rastladığım bir şey değil gelişme ve inovasyon.
Üç dört taşıma yapan, hepsinde farklı nakliyat firmalarını kullanan ve hep hayal kırıklığına uğrayan müşteriler ile görüşmelerimizde sıklıkla “Hepsi aynı hiç önemli değil kimin geldiği.”gibi serzenişler ile de karşılaştık.
Böyle müşterilerin sayısının artması da sektör için kötü sonuçlar doğurur.
Her nakliyat firması kendisine şu soruyu sormalı “Müşteriler neden beni seçmeli?” eğer bu soruya tatmin edici bir cevap verebiliyorsa bu firma gelişme yönüne bir şeyler yapabilmiş demektir.
Üç dört taşıma yapan, hepsinde farklı nakliyat firmalarını kullanan ve hep hayal kırıklığına uğrayan müşteriler ile görüşmelerimizde sıklıkla “Hepsi aynı hiç önemli değil kimin geldiği.”gibi serzenişler ile de karşılaştık.
Böyle müşterilerin sayısının artması da sektör için kötü sonuçlar doğurur.
Her nakliyat firması kendisine şu soruyu sormalı “Müşteriler neden beni seçmeli?” eğer bu soruya tatmin edici bir cevap verebiliyorsa bu firma gelişme yönüne bir şeyler yapabilmiş demektir.
Çok az gelişme gösteren nakliyat firmalarının bile çok iyi bir müşteri akımı oluşturduklarını gördüm.
Ayrıca müşteri diğer nakliyat firmalarının hiç birinde rastlamadığı mantıklı uygulamalar ile karşılaşınca firmaya güveni artıyor.
Firmanın fiyatı diğer firmalardan fazla bile olursa müşteri bu firmayı seçebiliyor.
Sürekli fiyatların çok düşük olmasından yakınan firmalar size sesleniyorum işte çözüm.
Ayrıca müşteri diğer nakliyat firmalarının hiç birinde rastlamadığı mantıklı uygulamalar ile karşılaşınca firmaya güveni artıyor.
Firmanın fiyatı diğer firmalardan fazla bile olursa müşteri bu firmayı seçebiliyor.
Sürekli fiyatların çok düşük olmasından yakınan firmalar size sesleniyorum işte çözüm.
Yaptığınız Yenilikleri ve Değişiklikleri Ölçümleyin
Bir iki gün önce bir kitapta okumuştum sözün kime ait olduğunu hatırlayamıyorum.
Ama genelde bu söz şöyle bilinir “Ölçemediğiniz hiçbir şeyi yönetemezsiniz” ancak yazar aslında bu sözün “Ölçemediğiniz hiçbir şeyi geliştiremezsiniz” olduğunu söylüyordu.
Bana da ikincisi daha mantıklı geliyor.
Ama genelde bu söz şöyle bilinir “Ölçemediğiniz hiçbir şeyi yönetemezsiniz” ancak yazar aslında bu sözün “Ölçemediğiniz hiçbir şeyi geliştiremezsiniz” olduğunu söylüyordu.
Bana da ikincisi daha mantıklı geliyor.
Yaptığınız değişiklikleri ve yenilikleri ölçmek için çaba sarf edin.
Ancak böyle hangisinin yararlı olduğunu bulabilirisiniz.
Ancak böyle hangisinin yararlı olduğunu bulabilirisiniz.
Yaptığınız görüşmelerin sayısını haftalık olarak tutun bunların kaç tanesi ile anlaştığınızı, kaç tanesini taşıdığınızı.
Bu istatistikleri görebileceğiniz bir yerde sürekli göz önünde tutun ve yenilikler yapın.
Mesela müşteriler ile yaptığınız görüşme metnini değiştirin.
Bir hafta belki bir aylık bu istatistikleri tutun ve karşılaştırın.
Eğer daha çok taşıma getiriyorsa uygulamaya devam edin.
Eğer daha kötü sonuçlar getiriyorsa yeniden değiştirin hemen eskisine dönmeyin.
Sürekli ölçün ve değiştirin sonunda en iyisini mutlaka bulacaksınız.
Hep yerinde saymaktan iyidir diye düşünüyorum.
Bu istatistikleri görebileceğiniz bir yerde sürekli göz önünde tutun ve yenilikler yapın.
Mesela müşteriler ile yaptığınız görüşme metnini değiştirin.
Bir hafta belki bir aylık bu istatistikleri tutun ve karşılaştırın.
Eğer daha çok taşıma getiriyorsa uygulamaya devam edin.
Eğer daha kötü sonuçlar getiriyorsa yeniden değiştirin hemen eskisine dönmeyin.
Sürekli ölçün ve değiştirin sonunda en iyisini mutlaka bulacaksınız.
Hep yerinde saymaktan iyidir diye düşünüyorum.
Yorum Gönder