Her gün yeni bir şey akıllanıyor eşyalar, hizmetler, evler, iş yerleri ve nihayet yollar. Artık akıllı olmayan her şeyi yadırgamaya başladık. İncelediğimiz her ürünün akıllı olması istiyoruz. Kendi kendine gidebilen arabalardan sonra artık yolların nasıl daha işlevsel olabileceği üzerine kafa yormaya başladık. Henüz konsept tasarımlar olarak kaşımıza çıksalar da akıllı yollar çok uzakta değil.
Daha çok yollarda giden arabaların akıllı olması üzerine Google, Apple, ve Tesla gibi büyük şirketler yoğunlaştıysa da artık ikinci aşama akıllı yollar üzerine de projeler yavaş yavaş gündem almaya başladı.
Daha önce elektirikli kamyonlar ile ilgili bir yazı paylaşmıştım bu blogta yol kenarına bir şeridi kapsayacak şekilde yapına elektrik hattından kamyonlar tranvaylar gibi elektrik ile yol alabileceklerdi. Elektrikli yol bitiminde kamyonlar tekrar mazot ile yoluna devam edecek. Böylece elektrik ile gidilen yolda yakıt tasarrufu sağlanacaktı.
Bu yöntem eskidi artık telefonlarımızın kablosuz şarj yöntemi gibi yolun elektrikli kısmından giden araçların bataryaları şarj olacak böylece elektrikle çok daha uzun mesafeler kat edilecek.
Tesla elektrikli araçları 650 km kadar sadece elektrikle yol alabiliyorlar. Bir röportajında Elen Mask "Birkaç yıl sonra tüm araçlar elektrikli olacak ve yollarda kendi kendilerine gidecekler. İnsanlar çok zorunlu olmadıkça araç kullanmayacaklar" diyor.
Tesla 27 dakikada otomobilin bataryasını tam olarak şarj edebilmektedir. Ancak şimdilerde revaçta olan konsept "Elektrikli Şerit Yollar" bu konsepte yolun bir şeridi üzerinde yol alırken aracınız şarj olacak böylece şarj sorunu da çözülebilecek.
Elektrikli Şerit İle Aracınzı Şarj Edin
İngiliz hükumeti elektrikli yollara daha doğrusu elektrikli araçları şarj edecek yollar için çalışmaya başlamış ve hayata geçirileceği tarihi bile açıklamışlardır. Önümüzdeki beş yıl için bu projeye 784 milyon dolar yatırım yapacağını duyurmuştur.Daha çok yollarda giden arabaların akıllı olması üzerine Google, Apple, ve Tesla gibi büyük şirketler yoğunlaştıysa da artık ikinci aşama akıllı yollar üzerine de projeler yavaş yavaş gündem almaya başladı.
Daha önce elektirikli kamyonlar ile ilgili bir yazı paylaşmıştım bu blogta yol kenarına bir şeridi kapsayacak şekilde yapına elektrik hattından kamyonlar tranvaylar gibi elektrik ile yol alabileceklerdi. Elektrikli yol bitiminde kamyonlar tekrar mazot ile yoluna devam edecek. Böylece elektrik ile gidilen yolda yakıt tasarrufu sağlanacaktı.
Bu yöntem eskidi artık telefonlarımızın kablosuz şarj yöntemi gibi yolun elektrikli kısmından giden araçların bataryaları şarj olacak böylece elektrikle çok daha uzun mesafeler kat edilecek.
Tesla elektrikli araçları 650 km kadar sadece elektrikle yol alabiliyorlar. Bir röportajında Elen Mask "Birkaç yıl sonra tüm araçlar elektrikli olacak ve yollarda kendi kendilerine gidecekler. İnsanlar çok zorunlu olmadıkça araç kullanmayacaklar" diyor.
Tesla 27 dakikada otomobilin bataryasını tam olarak şarj edebilmektedir. Ancak şimdilerde revaçta olan konsept "Elektrikli Şerit Yollar" bu konsepte yolun bir şeridi üzerinde yol alırken aracınız şarj olacak böylece şarj sorunu da çözülebilecek.
Parlayan Şeritler
Karanlıkta ışıldayan şeritler ile yolun sınırlarını karanlıkta çok daha kolay takip edebileceksiniz. Gün boyunca güneş enejisi ile şarj olan şeritler geceleyin yolunuzu aydınlatmak için ışıldayacak. Geleneksel yönteme göre hem daha güvenli ve sürdürülebilir bir alternatif.
Dinamik Boyanabilir Yollar
Sıcaklığa veya yolun o anki durumuna göre yol dinamik olarak boyanabilecek. Örneğin yolda buzlanma riski var ise yol bu durumu sürücelere yolu kar taneleri ile boyayarak interaktif bir şekilde haber verebilecek. Böylece sürücüler yol ile doğrudan etkileşimde bulunarak daha güvenli bir sürüş deneyimi yaşayacaklar.
Etkileşimli Işıklar
Yolda eğer araç yoksa yol ışıklarının sürekli yanması maliyet ve sürdürebilir bir yöntem değildir. Binalarımızıda merdivenden çıkarken her çıktığımız katın ışığı kendiliğinden yanar alt kattaki ışıklar ise söner bunu enerji tasarrufu için evlerimizde yaparken neden yollarımızda da uygulamayalım. Araç yolda ilerlerken beraberinde ışıklarda sadece aracın bulunduğu hattı aydınlatır yolun diğer kısmındaki ışıklar da kapanır. Bu ışıklar da sürücü ile interaktif bir etkilişimde bulunabilir, hızlı gidiyor ise hızın azaltılması yönünde tavsiyelerde bulanabilir veya az ileride keskin viraj var diye uyarıda bulunabilir.
Yorum Gönder