İkametgah Değişikliği Nasıl Yapılır 2014
5490 sayılı Nüfus Hizmetleri Kanunu, kişinin doğumundan ölümüne kadar kişisel ve medenî durumuna, uyrukluğuna ve bunlarda meydana gelebilecek değişikliklere ait doğal ve hukukî olayların belirlenip saptanması, bu amaçla düzenlenmiş kütüklere yazılması, elektronik ortamda ulusal adres veri tabanının oluşturulması, nüfus kayıtları ile adres bilgilerinin ilişkilendirilmesini sağlamayı amaçlıyor.
Kanunun 68 inci maddesinin birinci fıkrasının (c) bendi gereğince, 2014 yılı için adres bildirimlerinin süresi içinde yapılmaması halinde 436,00 TL, gerçeğe aykırı beyanda bulunulması halinde ise, 875,00 TL idari para cezası uygulanması öngörülüyor.
Kişilerin yerleşim yeri (ikamet) ve diğer adreslerini yazılı olarak bildirmeleri esastır. Bu bildirimler şahsen,
İlçe nüfus müdürlüklerine
Dış temsilciliklere
Adrese dayalı hizmet alınacak kuruma
20 iş günü içinde yapılır. Bildirme işlemi posta (kargo ve iadeli taahhütlü mektup) veya elektronik ortamla yapılabilir. Elektronik ortamda yapabilmeniz için Sayısal İmza veya Mobil İmza oluşturmuş olmanız lazım. Eğer mobil imza veya sayısal imzaya sahipseniz Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü sayfasından online olarak yapabilirsiniz.
Adres değişikliği nasıl yapılır? Üç basit adımda şöyle yapabilirsiniz;
2. Nüfus müdürlüğünden aldığınız belgeyi mahalle muhtarınıza götürün.
3. Muhtarlıkta gerekli işlemleri yaptıktan sonra muhtarın vereceği Form C belgesini de bina yönetimine teslim edebilirsiniz. Yapacağınız tüm işlemler bu kadar.
Diğer Adresler
Diğer adreslerin bildirilmesi, adres beyan formu doldurularak ilgili yerlere verilerek gerçekleştirilir.Yerleşim yeri dışında kalan ve geçici süre ile oturulan yazlık, kışlık, ikinci veya üçüncü konutlar diğer adres kapsamında olup bunların bildirilmesi kişilerin talebi üzerine yapılır.
Yorum Gönder